جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

روز جهانی کارگر
روز ملی آزادسازی خرمشهر
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی نوجوان
۲۵ آبان و ...
بهونه‌های زیادی هست که آدم تو رو فراموش نکنه.

------------------------------------------
شروع در تاریخ 97.3.31
جذامیان دلم پیرند
و دست های تو اکسیرند
-------------------------------------------
24 . 23 . 22 . 21 . 20 . 19 . 18 . 17 .
16 . 15 . 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 (مهر)
------------------------------------------
(۴ نفر به صورت خاموش سایت را دنبال کرده‌اند)
* لطفا وبلاگ من را به صورت «خاموش» دنبال نکنید!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

چشمه ی کوچولو خواب نهنگ نبین 

نهنگ سرگردون…                       

                       رو آب خونه نساز؛

قله ی پروازت یه سقف ریخته ست
چلچله ی دیوونه رو هیچ لونه نساز

 دریافت

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۳۶
برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۲۵ شهریور ۹۸ ، ۰۱:۱۵

جنگ جهانی دوم رخدادی بود که با طمع آغاز شد و با سیلی از خون و اجساد انسانهای بیگناه و نابودی زیرساختهای کشورهای اروپایی و آسیایی و آفریقایی پایان پذیرفت. آمار کشته شدگان در این جنگ نزدیک به ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر بوده است! در چهار سال و در آتش و خون به طور میانگین هر روز نزدیک به ۴۰۰۰۰ نفر انسان کشته شدند. این مستند شامل صحنه هایی از جنگ جهانی دوم است که تا بحال توسط هیچ مؤسسه یا اورگانی پخش نشده است و پس از سال ها بالاخره شورای امنیت جهانی مجوزی برای انتشار این مستند ارائه کرد. این مجموعه شامل 6 قسمت می باشد و تصویر های آن آنقدر واقعی و بدون دستکاری است که در جاهایی حتی مرگ فیلمبردار را به هنگام فیلمبرداری می توان دید.

به دلیل به تصویر کشیدن جنایات رخ داده در جنگ جهانی دوم مستند دارای محدودیت سنی بالا 18 سال است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۱۲:۳۱

در بهشت زهرا دو نفری لبه ی بلوار نشسته بودند و با هم حرف میزدند و میخندیدند زندگیشان به اندازه ی گلهایی که به آدمها میفروختند زیبا بود. وقتی ما برای رسیدن به خوشبختی فرمولهای پیچیده میبافتیم آنها ساده خوشبخت بودند و به خودم می گویم بیخیال بابا تهش هیچی نیست.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۳۸

just please have

H  O  P  E

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۳۴

مدتها بود که گریه نکرده بودم انگار نمی توانستم. با خودم می گویم حالا زمانش نیست اما خودم خوب میدانم حالا می تواند زمان شروع هر چیزی باشد: زمانی برای شروع یک پایان یا حتی زمانی برای یک سانتی متر نزدیک تر شدن به خودم. 

امروز که خورشید غروب کرد در چشمهایش دیدم که دیگر چیزی برایش مهم نیست ولی او مثل من گریزان نبود: گریزان نبود از نور، از خودش ... او زنده به دل بستنهای روزگار است و من زنده به پاییزهای سنگین. صفا درست می گفت روزی باید تو را به بی منطق ترین دلیل بوسید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۴۶

دومین سریالی که بخوام بعد از مسترربات انتخاب کنم قطعا Game of Thrones خواهد بود. اوایل سریال ممکن است شما را جذب نکند اما صبر کنید به زودی با یکی از عظیم ترین پرژه های سینمایی مواجه می شوید. GOT فضای فانتزی حماسی ای دارد از ویژگی های خیلی خوب سریال پیگیری همزمان چند خط داستانی است. از موسیقی متن عالی سریال هم نمیشه نگفت که سازنده ی همه ی فصلهای سریال رامین جوادیه. GOT از آن دست سریال ها است که بعد از تمام شدنش دلتان برای لذت اولین بار دیدنش تنگ خواهد شد.

۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۸ ، ۲۳:۰۳

چند وقت پیش از طرف دانشگاه ایستگاه های سلامتی در سطح شهر برپا شده بود یک روز من هم رفتم: در ایستگاه نزدیک بیمارستان امام خمینی. بنظر مردم محرومی اینجا زندگی میکنند. مشغول شدم به انجام کارای که به ما گفته شده بود فشار و قند و از این دست چیزها. خانم نحیفی از دور با حالتی از روی تردید آمد و روی صندلی نشست من به صورت روتین مشغول شدم که فشارش را بگیرم و در سامانه ثبت کنم فشارش کمی بالا بود به او گفتم فشارتان کمی بالاست باید بیشتر رعایت کنید. او در جواب گفت راستش چند وقت است فقط میتوانیم تخم مرغ بخریم بعضی وقت ها احساس میکنم مسموم شده ام و سوزش سردل دارم. واقعا نمیدانستم چه بگویم: خانم سیب زمینی ای چیزی اینها هم ارزان هستند گفت من هم به شوهرم میگویم اما انگار اصلا نمیشنود یا نمی تواند بشنود بعضی موقع ها از خودم بدم می آید می دانم او هم دست تنگ است.

با خودم گفتم سهم تو از دنیا همین است سهم تو این است که زیر پای ما له شوی. این ملت همیشه دنبال سرنخهایی اشتباه بوده اند آنها مجبورند به تو برچسب بازنده بزنند اینگونه راحت تر است: تو باختی، خب میخواست برنده باشی. ما هیچوقت نمیخواهیم همه چیز را ببینیم ... ولی ... ولی من فقط میتونستم بازنده بشم! 

به خانه برگشتم و به حمام رفتم و زیر دوش آب سرد تصمیم گرفتم در آینده به زندگی بارها و بارها شانس دیگری بدهم. حالا دیگر از تب و تاب غم آن روز در وجودم تنها تتمه ای باقی مانده است من فراموش کرده ام همه ی ما دیر یا زود او را فراموش خواهیم کرد ... بگذریم، اصلا بیاید به چیزای خوب خوب فکر کنیم و هر شب با لبخندی به پهنای صورت به هم بگویم: ما خیلی باحالیم!

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۸ ، ۱۰:۵۹

جای تنهایی 

جای دل مردگی، جای آغوشت

 

گریه کن

جای زخم زیر چشم و فهمیدن کفایت تقدیر

جای خیابان های بارانی وقتی بارانی نمی آمد

 

گریه کن

اما

من میدانم

هرگز سبک نخواهی شد

و فراموش نخواهی کرد

در همین خیابان های سوت و کور بود 

که تصمیم گرفتند ما یک باتلاق باشیم

و در جهانی قابل تحمل جاودانه شویم.

 

دریافت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۸ ، ۲۲:۳۷

"یه صبح بخیر یه آینه ی دستشویی

یه تیکه پنیر و زیر چایی و شکر

یه قاشق بیار از کابینت چپ

رو میز شُکرش کن و جلو آینه برقص

بخند دیگه

منم شب تا صبح روی جدول هایی راه میرم که حل نمیشن

قانع باش به ته دیگه

کتلته، املته ، اصاً دور همی می ارزه به کُروته 

هنوز دو تا بوگاتی توو کفش تو هست"

دریافت

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ شهریور ۹۸ ، ۱۱:۳۶