جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

روز جهانی کارگر
روز ملی آزادسازی خرمشهر
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی نوجوان
۲۵ آبان و ...
بهونه‌های زیادی هست که آدم تو رو فراموش نکنه.

------------------------------------------
شروع در تاریخ 97.3.31
جذامیان دلم پیرند
و دست های تو اکسیرند
-------------------------------------------
24 . 23 . 22 . 21 . 20 . 19 . 18 . 17 .
16 . 15 . 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 (مهر)
------------------------------------------
(۴ نفر به صورت خاموش سایت را دنبال کرده‌اند)
* لطفا وبلاگ من را به صورت «خاموش» دنبال نکنید!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

قراره اردیبهشت بیمارستانهای شروع طرحو اعلام کنن و راستش هیچ حسی ندارم همه ی این سی چهل روز با پراکنده کاری گذشته و نتونستم کار خاصی انجام بدم. زندگی متوقف شده و به صورت روزمرگی سپری میشه. الان که فکر میکنم میبینم منم چقدر از نصفه نیمه بودن بدم میاد و این سی چهل روز چقدر نصفه نیمه بودم!

نمیدونم کی تموم میشه، کی میتونم دوباره تلاش کنم اونم نه بزور، کی تموم میشه این حس سکون و رخوتم. چرا نمیتونم از روزایی شبیه به اینا لذت ببرم؟ فکر عقب نیفتادن از رقابتی که نیست، فکر اینکه حتما باید یه کتابی بخونم یا فیلم ببینم، زبان بخونم و موردای دیگه همه روزهامو داره سمی میکنه تاریک میکنه. میخوام به خودم بگم که نمیخوام هیچکاری کنم. اصلا دوست دارم این این روزا بیشتر از هر وقت دیگه ای وقتمو هدر بدم اصلا خوشم میاد که این روزام این مدلی باشن. لازم نیست و نمیخوام خودم خودمو عذاب بدم. اگه دوست نداری این روزا کتاب بخونی خب نخون، اگه حوصله نداری فیلم ببینی خب نبین. چیه که باعث میشه انجام ندادن اینا توو روزای هفته ما رو عذاب بده؟ کوتاه بودن زندگی یا حس عقب افتادن و القای "به پیش، به پیش" بیرونی؟

- کلاس زبان ثبت نام کردم. جالبیش اینه نوبتم افتاده زمستان!!

- گفته بودم چقدر کشورمو دوست دارم ؟! حس عجیبیه واقعا.

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۰۱ ، ۱۸:۰۳

مجید حسینی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران حرفهای درستی میزند و چون جایگاه رانتی طبقه‌ای جدا شده را مورد نقد قرار میدهد همه روزه در رسانه‌های وابسته داخلی و خارجی تخریب می‌شود؛ اینکه بحث درباره نقدهای درستش را به زمین جنگ‌های شخصی بکشانند تا عامه‌ای بیسواد و تحت سلطه فکری رسانه، نقدهایش و جنگ اصلی را فراموش و مسئله ما را از کودکان کارِ بیشمار و تعداد بالای تجربه‌ی تجاوز در بین آنها، به یک نفر؛ یعنی فرزند مجید حسینی منحرف کنند. یا مسئله‌ی بزرگ تبعیض‌های جنسیتی در بازارکار را به سمت استادیوم رفتن زنان منحرف میکنند؛ حتما استادیوم رفتن حق زنان است اما در حال حاضر مسئله‌ی اولِ کدام زنان است؟ زنانی که برای زنده ماندن مجبور به تن‌فروشی هستند؟ یا زنان سرپرست‌ خانوار زیادی که زیر چرخهای بازاری ناعادلانه هر روز مجبورند بخشی از جسم و جان خود را فراموش کنند؟ استادیوم مسئله‌ی کدام یک از زنان محروم مانده از همه چیز در سیستان است؟ بنظر من در بیشتر موارد استادیوم مسئله‌ی طبقه‌ایست که از کافه‌گردی در زعفرانیه و نیاوران خسته شده و در نهایت از شریف به غرب اپلای میکند! ... استادیوم رفتن زنان مهم است اما هنوز مسئله‌های اساسی‌تری در جامعه وجود دارد که نباید اجازه داد زیر سروصدای تصنعی رسانه‌ها خاموش شود.

مسیری که دولت باید انتخاب کند واضح است با این حال اکثر مواقع مسیر دیگری را انتخاب کرده! مثلا اینکه برای حمایت از مدارس غیرانتفاعی صندوق حمایت میزند یا مالیات پزشکان را کم می‌کند. بنظر این روزها مافیا از هر چیزی قدرتمند‌تر است آنقدر که حفظ منافعِ گروهی فدای محروم ماندن و له شدن میلیون‌ها نفر می‌شود؛ انگار که دو کشور شده‌ایم با سرنوشتهایی کاملا بی ربط؛ کشوری که عمومی‌ترین حقوق شهروندی را به دیگری میفروشد.

 

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۰۹

خواستم شما هم موزیک بی کلام بیشتر گوش بدید برای همین یه کانال تلگرامی ساختم اگر دوست داشتین سر بزنید:

 

آیدی زیر رو در قسمت سرچ تلگرام وارد کنید:

@aeonicm

 

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ فروردين ۰۱ ، ۱۲:۵۲