جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

روز جهانی کارگر
روز ملی آزادسازی خرمشهر
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی نوجوان
۲۵ آبان و ...
بهونه‌های زیادی هست که آدم تو رو فراموش نکنه.

------------------------------------------
شروع در تاریخ 97.3.31
جذامیان دلم پیرند
و دست های تو اکسیرند
-------------------------------------------
24 . 23 . 22 . 21 . 20 . 19 . 18 . 17 .
16 . 15 . 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 (مهر)
------------------------------------------
(۴ نفر به صورت خاموش سایت را دنبال کرده‌اند)
* لطفا وبلاگ من را به صورت «خاموش» دنبال نکنید!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

روزها سوار مترو میشوم از این ایستگاه به آن ایستگاه. دیدن چهره های خسته را دوست دارم. در مترو پیدا کردن رد پای غم خیلی هم سخت نیست. دوست دارم از این اکتشافات هر روزه ام عکس بگیرم اما خجالت میکشم ... غصه نخور ای آدم رنجور گوشه ی چشمانم رد غم هایت را نگه میدارم. دیگر با آن روزها خیلی فرق کرده ام قبول کرده ام که خیلی وقت است دیگر خبری از تو نیست ... لعنتی نمیدانم چرا امروز دوباره یادت افتادم من که دیگر آن آدم سابق نیستم. همه ی احساساتم مرده اند. روی تک تک سلولهایم سنگینی غباری صدساله را حس میکنم. مدتهاست که دیگر در جانم چیزی رشد نمیکند ساقه هایم در گذشته جا مانده اند به گمانم هنوزم کنار تو دارند جوانه میزنند ... اه نمیخواهم ... می خواهم حواسم را پرت کنم نمیخواهم به این چیزها فکر کنم: آن طرف تر دختر بچه‌ فال فروش آویزان دختری شده که با وجود صندلی خالی به میله ها تکیه داده. دختر بچه اصرار میکند تا از او یک فال بخرد اما نهایتا دختر کوله به دوش فالی نخرید نمیدانم چرا دختر بچه سراغ من نیامد ... منم که فال میخواهم ... منم که کم تحملم (!)؛ دلم میخواهد سالهای آینده را به یک فال بسپارم ... امروز خبری از اکتشاف جدید نخواهد بود حالم خوب نیست تصمیم میگیرم ایستگاه بعد پیاده شوم و به خانه برگردم همراه چند نفر دیگر نزدیک در میشویم؛ سرم میچرخد ... نباید میچرخید نباید ... نمیتواست او باشد نباید او باشد ولی خودش است. چرا همه جا ساکت شده؟ چرا سرم بی هدف رو به پایین تکان میخورد؟ دنبال صدا میگردد. همه حرکاتم دچار تردید شده اند سرم را بالا میاورم تا دوباره آنجا را نگاه میکنم ... و ناگهان همه چیز آرام می شود ... خبری نیست ... نه از تو نه از آن دختر فال فروش. درها باز میشوند پیاده میشوم.

از واگن کمی فاصله داشتم که کسی دستم را کشید و با کشیدنش زمان را کند کرد ... برگشتم و دیدم دخترک فال فروش همه ی زندگی پر اصرارش را به دستانم گره زده است. بالاخره فهمید من بودم که فال میخواستم. وقتی خیلی جدی داشتم یکی از فالها را انتخاب میکردم طوری که واقعا قرار است آینده ام باشد دختر کوله به دوش از چند متری ما رد شد در حالی که نگاه میکرد: همه چیز عمیق میشود؛ صداها، زمان، اصرارهای دخترک فال فروش حتی قدم های او که میخواهند حرکت نکنند ... و حرکت نکردند.

فال را میگیرم و وقتی شروع به حرکت میکنم حس میکنم مهره به مهره ی ستون فقراتم را گلایه ها دارند میخراشند.

نزدیک که میشوم سلام نمیکنم ... میپرسم کجا بودی ...؟

کجا بودى شبایى که غما می‌کشتنم بى تو؟
نگاه کن تو چشاى خیس تنهاییم منم بی تو

تو اون آغوشى که تنها پناهِ گریه‌ها بودى
شبایى که من این زخمارو می‌شمردم کجا بودى؟

تماشا کن تو این دردو به دنیای من آوردى
تماشا کن تویى که خنده‌هامو با خودت بردى

نمی‌خوام مثل من تنها بشى با گریه‌ها
اما منو یادت بیار هرجا تو تنهایى "زمین خوردى"

هنوزم اون شباى گریه‌ى مستی رو یادم هست
کجا موهاتو وا کردى، کجا بستی رو یادم هست

تو حق دارى اگه رفتى اگه حرفامو یادت نیست
ولى من اینکه گفتى عاشقم هستى رو یادم هست

 

دریافت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۰۰ ، ۱۳:۲۵

منتظرم آهنگ جدید چاوشی ساعت هشت بیاد ببینم چطوره. دارم به این فکر میکنم پدرام پاریزی دقیقا به اندازه صفا شعراش منو میگیره حتی میتونم بگم حسش شعراش بهترم هست.

آتش از سینه ما برده و دود آوردند
دیر بردند ازین سینه و زود آوردند
تا پی نور به محراب جنون پیوستیم
همه لیلا زدگان سر به سجود آوردند
بوسه را قبل همه ما به وجود آوردیم
بعد از آن بود که لب را به وجود آوردند
نرگس گلشن بیماری ما مسری بود
هر گل سرخ که بردند کبود آوردند
تا که بر سفره‌ی دل یوسف جان مهمان شد
هر که را بود نشاندند و نبود ، آوردند
رود بودیم و تب مقصدمان دریا بود
ما که رفتیم لب تشنه به رود آوردند
همه‌ی بی‌خردانی که به ما خندیدند
بعد چندی سر تعظیم فرود آوردند

#پدرام_پاریزی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۰۰ ، ۰۷:۵۷

حتی یه دیگ لوبیاچیتی هم نمیتونه باعث این همه گنده گوزی شایع باشه؛ واقعا حال آدم بهم میخوره از گوش دادن به آهنگاش.  خواننده ی رپی که اون اوایل بهش امیدوار بودم چون صداش به رپ میاد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۰۰ ، ۲۰:۳۹

حتی از بچه هاشونم برای شوآف استفاده می کنن مثلا همیشه حواسشون به جشن تولد بچه یا اینجور تقویم ها هست که پر زرق و برق باشه، نه بخاطر بچه، که کاش اینطوری بود: من میدونم بخاطر اینه که تو عکس خوب دربیاد. اونوقت بشینین پای بزرگترین عقده های همین بچه ها:

- بابامو یه دل سیرررر بزنم، اونقد که عقدهام خالی شن

- مادرم منم دوست داشته باشه

خیلی خوشحالم که مادر قدیمی من هیچوقت از این جشن تولدهای بی حس رو برام نگرفت تا احساس ابزار بودن داشته باشم، تا بیشتر احساس تنهایی کنم؛ همین که اون روز قرمه سبزی درست میکنه یعنی اینکه چقدر خالصِ اون جشن، اون حس. نظر شخصیم اینه که خیلی از والدین احمق امروزی صلاحیت تربیت یه نفر دیگه رو ندارن؛ کاش میشد برای بچه دار شدنم حداقل یه دوساعت کلاس رفت، دو واحد پاس کرد نه فقط لازم باشه بخوای!

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ مهر ۰۰ ، ۰۹:۳۵

گوش کن ای دل من 

تو هنوز دل منی

با همه بی ثمری 

تو خودِ شگفتنی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مهر ۰۰ ، ۰۰:۲۵

شاید برای من گند زدن و ریدن و جهل و هیچی بودن یک آدم، تحملش آسون تر باشه تا دیدن اعتماد بنفسی که همین آدم داره! ... دنیای امروز داره هر روز تولید این آدما رو بیشتر میکنه و حتی بهشون ارزش میده. درحالی که نتفلیکس از جوجینا رودریگز(همسر رونالدو) مستند سریالی میسازه که هنوز خیلی ها با زندگی مریم میرزاخانی آشنا نیستند.

داستان از این قراره که شاید بهتره جورجینیا رو بشناسیم، نه مریم میزاخانی رو؛ فقط در این صورته که فیلم هجوم مردم برای اول شدن در خرید گوشی آیفون 13 بیرون میاد: بردگی مدرن با طناب های نامرئیش و همواره سربه زیر ادامه دادن.

دریافت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۰۰ ، ۱۱:۴۸