جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

روز جهانی کارگر
روز ملی آزادسازی خرمشهر
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی نوجوان
۲۵ آبان و ...
بهونه‌های زیادی هست که آدم تو رو فراموش نکنه.

------------------------------------------
شروع در تاریخ 97.3.31
جذامیان دلم پیرند
و دست های تو اکسیرند
-------------------------------------------
24 . 23 . 22 . 21 . 20 . 19 . 18 . 17 .
16 . 15 . 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 (مهر)
------------------------------------------
(۴ نفر به صورت خاموش سایت را دنبال کرده‌اند)
* لطفا وبلاگ من را به صورت «خاموش» دنبال نکنید!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

بنظر شما امیدی مانده؟

دوشنبه, ۱۵ فروردين

مجید حسینی جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران حرفهای درستی میزند و چون جایگاه رانتی طبقه‌ای جدا شده را مورد نقد قرار میدهد همه روزه در رسانه‌های وابسته داخلی و خارجی تخریب می‌شود؛ اینکه بحث درباره نقدهای درستش را به زمین جنگ‌های شخصی بکشانند تا عامه‌ای بیسواد و تحت سلطه فکری رسانه، نقدهایش و جنگ اصلی را فراموش و مسئله ما را از کودکان کارِ بیشمار و تعداد بالای تجربه‌ی تجاوز در بین آنها، به یک نفر؛ یعنی فرزند مجید حسینی منحرف کنند. یا مسئله‌ی بزرگ تبعیض‌های جنسیتی در بازارکار را به سمت استادیوم رفتن زنان منحرف میکنند؛ حتما استادیوم رفتن حق زنان است اما در حال حاضر مسئله‌ی اولِ کدام زنان است؟ زنانی که برای زنده ماندن مجبور به تن‌فروشی هستند؟ یا زنان سرپرست‌ خانوار زیادی که زیر چرخهای بازاری ناعادلانه هر روز مجبورند بخشی از جسم و جان خود را فراموش کنند؟ استادیوم مسئله‌ی کدام یک از زنان محروم مانده از همه چیز در سیستان است؟ بنظر من در بیشتر موارد استادیوم مسئله‌ی طبقه‌ایست که از کافه‌گردی در زعفرانیه و نیاوران خسته شده و در نهایت از شریف به غرب اپلای میکند! ... استادیوم رفتن زنان مهم است اما هنوز مسئله‌های اساسی‌تری در جامعه وجود دارد که نباید اجازه داد زیر سروصدای تصنعی رسانه‌ها خاموش شود.

مسیری که دولت باید انتخاب کند واضح است با این حال اکثر مواقع مسیر دیگری را انتخاب کرده! مثلا اینکه برای حمایت از مدارس غیرانتفاعی صندوق حمایت میزند یا مالیات پزشکان را کم می‌کند. بنظر این روزها مافیا از هر چیزی قدرتمند‌تر است آنقدر که حفظ منافعِ گروهی فدای محروم ماندن و له شدن میلیون‌ها نفر می‌شود؛ انگار که دو کشور شده‌ایم با سرنوشتهایی کاملا بی ربط؛ کشوری که عمومی‌ترین حقوق شهروندی را به دیگری میفروشد.

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۱/۰۱/۱۵

نظرات  (۱)

تو این کشور و مثلاً همون سیستانی که مثال زدید هستن زنانی که از مردها بیشتر کار میکنن تا شکم خودشون و بچه هاشون رو سیر کنن.اینها هم و غمشون استادیوم رفتنِ؟
با استادیوم رفتن خانم ها مخالف نیستم ولی خیلی حق های دیگه دارن که ابتدا باید اونها رو درخواست کنن.
پاسخ:
حرف منم همینه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.