جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

« غریب اگر نیست، غریب وار هست »

جوان خام!

روز جهانی کارگر
روز ملی آزادسازی خرمشهر
روز جهانی مبارزه با کار کودکان
روز جهانی نوجوان
۲۵ آبان و ...
بهونه‌های زیادی هست که آدم تو رو فراموش نکنه.

------------------------------------------
شروع در تاریخ 97.3.31
جذامیان دلم پیرند
و دست های تو اکسیرند
-------------------------------------------
24 . 23 . 22 . 21 . 20 . 19 . 18 . 17 .
16 . 15 . 14 - 13 - 12 - 11 - 10 - 9 - 8 (مهر)
------------------------------------------
(۴ نفر به صورت خاموش سایت را دنبال کرده‌اند)
* لطفا وبلاگ من را به صورت «خاموش» دنبال نکنید!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

چاوشی باشیم

يكشنبه, ۷ ارديبهشت

"درحالیکه چاوشی طبق معمول داره با راه انداختن کمپین پول جور میکنه یه محکوم به اعدام دیگه رو نجات بده تتلو از مردم میخواد دختر ۱۵ تا ۲۰ ساله براش پیدا کنن. دنیا جای عجیبی شده!" در زندگی آقای چاوشی باشیم ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۷

نظرات  (۴)

شاید تتلو هم اگر مثل چاووشی میتونست تیتراژ بخونه،موزیکشو با یه ساز و کار درست حسابی بفروشه و درآمد داشته باشه،به این حد از ناپالودگی و پوچی نمی‌رسید.دیو و فرشته ساختن این وسط برام بی معنیه!
پاسخ:
فکر میکنم اینجا محتوا هنری هم مهمه. البته که آقای تتلو از اول هم معلوم الحال بوده و هست و اینکه بحث درآمد از طریق هنر: در مقابل همچون اثرهای مثلا هنری ای منطقیه در هرجای دنیا نباید همچین کارایی هنر شناخته بشه و نباید تولید بشه ... شخصا معتقدم وقتی شیرمحمد اسپندار رو نگا میکنیم مهم درآمد نیست مهم هنره ... شایدها هم زیادن ولی بیشتر برای دلگرمی به خودمونه// فرشته نساختیم ولی دیو چرا
((البته که آقای تتلو از اول هم معلوم الحال بوده و هست))که اینطور؟!پس آدمایی وجود دارن مثل تتلو،که از شکم مادرشون معلوم الحال متولد میشن!البته که تو خلاء بزرگ میشن و این وسط محیط و شرایط نابرابر اطراف،هیچ تاثیری روی شکل گیری شخصیتشون نمیزاره!
تتلو از یه سبک خاصی از رپ شروع کرد و بعدا وارد فاز های دیگه هم شد،من هیچ وقت سلیقم با سبک کاریش جور نبوده و مخاطبش نبودم ولی قطعا نمیتونم منکر این شم که تو سبک خاص خودش،از لحاظ فنی حرفای زیادی واسه گفتن داشته و داره.
دقیقا طبق چه منطقی نباید کارش هنری شناخته شه؟صرفا چون سلیقه خودش و طرفداراش با من وشما جور نیست؟صرفا چون اون درک و خواسته ای که شما از موزیک دارین رو اون و طرفداراش ندارن؟این یه نگاه بالا به پایین تحقیر آمیز نیست؟چه تو رپ و چه تو R&B تتلو قطعا صاحب سبکه.
((مهم درآمد نیست،مهم هنره))
خب دلیل این حرف اینه که شما داری تو آسمونا سیر می‌کنی.وقتی پاتو بزازی زمین متوجه میشی که همه نمیخوان شیرمحمد اسپندار شن!تتلو صدای نسلیه که بهشون رویا فروخته شد.به امید تحقق اون رویاها شب و روز تلاش کرد،سعی کرد تمام تلخیا و تحقیرایی که از بچگیش دیده رو فراموش کنه صرفا با امید دیدن اون زندگی ای که وعدشو بهش دادن،حتی حاضر شد تو این مسیر به هر کس و ناکسی هم رو بزنه و علی رغم میل باطنیش نزدیکشون شه.وقتی به ته خط رسید و دید هیچ رویایی در کار نیست و یه عمر فریب خورده.رویاهایی که از همون اولم امکان تحققشون نبود.تتلو هم دقیقا همین مسیر رو طی میکنه.وقتی که بهش رویا فروختن،ازش استفاده انتخاباتی کردن،بردنش رو کشتی،تو جشناشون ازش تقدیر کردن و بعد که کارشون باهاش تموم شد مثل یه تیکه آشغال انداختنش اونور،مشخصه که این بشر به پوچی میرسه!وقتی میبینه که از هنرش یه ریال گیرش نمیاد و به اون چیزی که خودش حق خودش میدونه نمیرسه،مشخصه که به پوچی میرسه.وقتی که هم که به پوچی برسه تمام حرکات و رفتار و حرفاش،ناپالوده میشه!شروع میکنه با همه چیز و همه کس و حتی مادر خودش زاویه بگیره.دیگه هیچ ارزشی واسش اهمیتی نداره،میزنه زیر همه چیز و از هر طریقی که میتونه هنجارای مختلف رو میشکونه و از هیچ کار ضداخلاقی نمیگذره!این وسط فقط خودش رو نابود نمیکنه،همزمان مخاطباشم میشکونه به سمت نابودی و پوچی.
بین هم نسلی های خودم،تتلوهای زیادی دارن ساخته میشن.فعلا عده ی زیادیشون تو دانشگاهن و داره بهشون رویا فروشی میشه،به محض اینکه از این محیط ترگل ورگل،بیرون بیان و با حقیقت ماجرا روبرو بشن،اونجاست که به مرور مسیر تتلو شدن رو طی میکنن.
البته که ساده ترین واکنش به تتلو ها اینه که اونارو فطرتا معلوم الحال بدونیم و چشمامونو ببندیم!
پ.ن:لحنم اصلا تند نیست!اگر اینطور به نظر میرسه بزارید پای نابلدیم تو نوشتن
پاسخ:
() خودتم میدونی منظور از شکم مادر نبود و منظور مثلا هنرشه، ولی حالا تو گفتی که یه استفاده ای کرده باشی بحثش جداست. کمبودا رو در نظر میگیریم ولی قرار نیست حقی بدیم که هیولا بشن: احتمالا با اینچیزایی که داری میکی متجاوزای زنجیریم بیگناهن چون به هر حال ممکنه تجربه های تلخ گذشته باعث این شده باشه درحالی که آدما زیادی این تجربه های تلخ رو دارن ولی چند نفر متجاوز میشن، چند نفر از آدمای اطرافمون اینجوری شدن با وجود سختیای بیشتر ...
بر اساس منطق محتوا و تاثیرگذاری نهایی اثر ... البته با بخش فنی ای که گفتی تا حدودی باهات موافقم ولی صاحب سبکو، چی بگم والا چطور میشه با این اشکالهای اساسی صاحب سبک بود.

() والا ما که رو زمینیم حالا نمیدونم تو از کجا میدونی تو آسمونا سیر میکنیم احتمالا همونجوری که صدای یه نسلو انتخاب کردی. اصلا مهم نیست چن نفر میخوان اسپندار باشن یانه مهمه اینه چی میتونه درست باشه، چی انسانی تره: اینه که همه باید بدونن و بخوان: البته شاید با توجه به تجربه های تلخمون حرمسرا و اینا انسانی تره و ما خبر نداریم. کسایی که نمیخوان مثل ایشون باشن حتما خودِ موسیقی براشون مهم نیست چون به هر حال جایزه های مهمی رو بردن فقط مشکلش اینه مرض شهرت و دیده شدن به هر قیمتی رو نداشته متاسفانه.
من خودمم از همین نسلیم که میگی تتلو صداشه: فکر میکنم اگه این صدای نسله ما باشه باید درشو گِل گرفت ... درباره امید و اینچیزایی که گفتی صرفا حرفای قشنگی بود. خروجی که ما میبینیم نتیجه ی تلاش و فلان و ... نیست نتیجه پایین درنظر گرفتن هنر و بزرگ شدن چیزایی که ذره ی نسبت نداره با موسیقی ... درباره انتخابات که گفتی: همه ته همکاری با سیاستو میدونیم ببخشید که آرزوی [به نظر من] کم اررش هنریش نباید براش همه چیز میبود.

این نسلی که داری میگی قطعا آدمای کمی اینقدر دیو میشن و ***** میکنن: عااا یادم رفت اشکال نداره به هرحال تجربه های تلخ داشتن، به آرزشون نرسیدن آخه ما همه به آرزوهامون رسیدیم فقط ایشون نرسیده بذارید هر گوهی به اسم موسیقی بخوره!
پ.ن: نه مشکلی نیست بحث کردیم، اینطور بنظر نرسید.
 
این مرتیکه (تتلو) این قدر مواد کشیده حالش سر جاش نیست. کلاً از عالم و آدم پرته.
یک مشت آدم کمبود دارن.
پیشتر فکر میکردم مردمی که معروف هستن یا پولدار هستن و... چیزی کم و کاست ندارن. بعدها فهمیدم نه به این چیزها ربطی نداره.
اتفاقاً این آدم ها از وسایل ارتباطی برای جبران کمبودهاشون استفاده میکنن.
نمونه ی دیگرش "ساشا سبحانی" هست. چقدر متنفرم از این شخص.
پاسخ:
جالبه که افرادی هم هستن که این کارها رو توجیه میکنن: این دیگه بدتره
نکته مثبت شخصیت تتلو صداقتش در منعکس کردن کثافت وجودشه.چه بسا آدم هایی که شخصیتشون یک فاضلابه ولی شجاعت بیانش رو ندارن.کثیف‌تر از تتلو هم هست ولی بجای درخواست حرم‌سرا استوری خیریه فلان و گروه کوهنوردی بهمان ازشون میبینیم.
پاسخ:
بنظرم بیشتر از اینکه صداقت باشه وقاحته ... من ویژه درباره محسن چاوشی حرف زدم و چیزی که از دل برآید قطعا بر دل نشیند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.